Hej wordpress, hejdå… vad det än var som inte fungerade på min gamla blogg.

Hej, jag heter Frida.

Jag ska försöka berätta om vad som händer i mitt ofta kaotiska liv, som jag verkligen försöker få rätsida på. Jag kan ju alltid börja med att berätta om mig.

Jag är en student som studerar på ett par högskolor här i landet. Det går faktiskt inte att säga att det är här i Göteborg, för det är så konstigt att jag har flyttat runt ett otaligt antal gånger och faktiskt har bytt högskola, även om jag fortfarande har en fot kvar i mitt ursprungliga universitet. Jag läser Ekonomi, och mitt program  var ”music and event management” På Linnéuniversitetet. Jag hade säkert trivts riktigt bra här, om det inte var för den långa pendlingen till Hultsfred som skedde varje gång jag skulle på en föreläsning.

 Dessutom ville min sambo inget hellre än att flytta tillbaka till Göteborg, så jag följde efter, eftersom han ändå följde med mig till Kalmar en gång. 

Jag har haft svårt att hitta en fast punkt i livet, och jag känner alltid en liten längtan att flytta någon annanstans, utom på somrarna då, då älskar jag Göteborg och mitt jobb ute på en ö i göteborgs skärgård.

Det hela började nog i gymnasiet, då jag ville läsa en musikallinje på det estetiska programmet. Givetvis på en skola 20 mil hemifrån.

Efter tre år där borta i Norrland flyttade jag till Gotland där jag stannade i två år och läste musik i en liten by

med 900 invånare och butiker

med namn som ”Krut och Pappershandel” och ”Duses”. Vägarna var raka och längs med de fem milen som man var tvungen att åka för att komma till Visby såg man skyltar som pekade mot ”Drakar och vindfångare”, ”Morötter” och ”Ved i säck”.

Men sedan blev jag kär, och flyttade till Göteborg. Efter två år och två adresser blev jag rastlös och flyttade till Kalmar med pojkvännen. Ett år och två adresser till och sedan var jag åter i Göteborg. Och nu sitter jag här, i norra Göteborg, och ytterl

Och jag längtar till Stockholm. Och sedan till Berlin, Paris och San Francisco. Men jag tror inte att min pojkvän sedan fem år delar mina framtida drömmar om boende i andra länder.igare ett par addresser och närmar mig min ekonomiexamen.

Jag älskar att spela gitarr och sjunga för mig själv i min egen hörna här i lägenheten, och att dricka te och kaffe ur fina koppar och baka franska makroner och annat som smakar gott men som är idiotiskt att äta för mycket av. När jag hinner jobbar jag ute på en ö ute i Göteborgs skärgård som är en av de mest speciella platser jag vet. Och när jag inte är där har jag ett annat jobb på en annan ö.

Kommentera

