Andra advent

20111205-000328.jpg
Idag är den andra advent.
Veckan som gått har varit hektisk.
Jag hade tänkt att jag under november/december skulle jobba två dagar i veckan,inte mer, för då skulle jag inte hinna med min skola, och uppsatsskrivandet som blir mer och mer bråttom allt eftersom tiden går.
Men den här veckan blev det inte två gånger, utan fyra. Det var inte genomtänkt alls. Och ganska jobbigt. Igår natt slutade jag klockan 2, och då var jag så trött att jag inte orkade åka hem utan tog ett rum på hotellet.
Men där måste jag bara berätta om en fantastisk händelse:

diskmaskinen gick ju sönder!

Hur tror du att det är på en restaurang en fullbokad lördagskväll, 150 gäster och diskmaskinen går sönder?

Men i slutändan gick det nog bra, även om vi fick jobba över till klockan 2 på natten. Mest tack vare några av mina arbetskamrater som inte ville lämna oss sista i sticket.

Men nu tänder vi det andra ljuset i advent.

20111205-001509.jpg

Kommentera

