Ny frisyr

20111207-193840.jpg
Så i måndags var jag hos frisören på en sådan där ”letsdeal-deal” och fick mitt hår klippt och färgat, som en present från min syster som inte kunde utnyttja dealen själv (det var ju liksom i Göteborg, och hon bor i kalmar). Så istället gick jag, som inte besökt en annan frisör än min gamla vanliga i Eskilstuna på flera år.

Och det gick ju fint, förstås. Hon gav mig en massa tips på hur man ska vinna över den där jäkla virveln jag har i min lugg. Dessutom sa hon varför mitt hår alltid blir så tovigt så fort det blir långt. Det är nämligen jättetorrt eftersom jag tvättar det så ofta. Nästan en decimeter hår kapades av och jag kände mig hur korthårig som helst, men jag har vant mig nu.

Att tvätta håret varannan dag är tydligen alldeles för mycket. Så, jag ska gå ner till var tredje dag och sen låta det bli max 1-2 gånger per vecka i fortsättningen.
Det kommer att bli svårt.
Sedan köpte jag mig ett nytt schampo också, som tydligen ska hjälpa mig att behålla färgen lite längre, så länge jag låter bli att tvätta det jämt.

20111207-193315.jpg

Förresten, om man inte vet hur jag såg ut innan så är det svårt att veta hur mycket kortare det är. Det här är visserligen ett tag sedan och mitt hår hade hunnit växa lite mer än såhär nu, men såhär trist såg det ut i september, en dag när jag låst mig ute från lägenheten.

20111207-193445.jpg
Att jag är sur på bilden beror alltså på utelåsningen och inget annat.

Kommentera

