Sorti eller protest

image

Idag sitter jag på ett hotell i en av många sköna fåtöljer och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att åka till freeport i Kungsbacka där jag ska möta Pierre. Han har för säkert första gången tagit pendeltåget ut hit, och jag tycker nog att det är lite kul.

Själv jobbade jag igår, och eftersom jag skulle stanna i området idag undrade jag om jag kunde sova kvar under natten vilket såklart gick bra. Jag gillar att sova hemifrån någon gång då och då. Det är så sällan som jag sover kvar och sen har tid att ta det lugnt på morgonen. Min plan var egentligen att sätta mig i någon av massagestolarna, men när de var upptagna gick jag till en annan fåtölj.

Jag antar att du undrar över rubriken. Den står för boken jag läser för att lära mig om kunder som är missnöjda. En kille som hette Hirschman skapade en teori som kallades ”exit, voice And loyalty” och översättningen på denna kallas just ”sorti eller protest”. Översättningen är väl inte hundraprocentig. Lojalitetsperdpektivet verkar ju vara bortblåst och översättningen tycks vara en tolkning istället för en översättning, men ändå. Förhoppningsvis är den användbar.

Precis som många andra skriver jag på c-uppsatsen nu. Det går trögt, det vill jag medge… Och jag är riktigt osäker på om det kommer hinnas klart i tid.

Nu närmar klockan sig elva. Dags att sätta sig i bilen och åka iväg alltså.

Kommentera

