Ny plats för skrivaren

Pierre har för länge sedan tröttnat på att ha skrivaren stående vid sitt eget bord, och när vi köpte in en ny skrivare som inte behövde vara inkopplad så behövde den ju faktiskt inte stå där. Dessutom är den lilla hyllan som den stod på så instabil att skrivaren vinglar fram och tillbaka och alla utskrifter blir sneda.

Så… Nånstans ska den stå. Och eftersom inget perfekt fanns att köps för ett ok pris var vi tvungna att fixa något billigt som kan bli snyggt. En billig hylla på Ikea för 99 kr kanske?
Problemet var att Pierre redan varit och köpte den hyllan på Ikea för två veckor sedan,och jag ville inte ha den för jag trodde att den skulle vara ful ( i mitt försvar hade jag aldrig sett den ihopskruvad).

Idag åkte vi för att lämna tillbaka hyllan. Efter att vi gjort det gick vi in för att hitta en ny, lite bättre grej. Vi hittade ingen. Så vi köpte samma hylla. Eller en likadan.

Och sedan målade jag den.

20120117-224336.jpg
Såhär såg hyllan ut, ihopskruvad och innan målning. Och upp och ner. Som tur är har vi vit färg hemma.

20120117-224649.jpg
Första påstrykningen. Den andra sker i morgon, sen är den vit. Jag hoppas bara att färgen blir blank nog… Visst heter den blank, men inget jag målat med den hittills har blivit lika fint som mitt svarta bord. Det bordet målades med halvblank färg, men är ändå jättefint och blankt.
Dock så kan jag erkänna att jag ännu inte målat på vanligt obehandlat trä med färgen, utan i skafferiet. Och den där halvblanka färgen som jag använde på bordet vet jag inte var jag köpte. Det var flera år sedan.

Kommentera

