Med tåg till Kalmar

Igår for jag och Pierre till Kalmar över helgen, med tåg eftersom bilen ju inte gick igenom besiktningen… Men nog om det.

För första gången åkte jag tåg utan min dator, och med bara ipaden. Det gick ju förstås kanonbra, med undantag för internet som hängde sig, så mina planer på att maila gick ju åt skogen. Istället blev det teckning med min nya anteckningsapp ( ja, det går att rita med den också).
Här är ett av mina konstverk gjort i bamboo notes.

20120120-225040.jpg

Fullt med snabel-A och hjärtan. Jag saknade inspiration. Jag vet att det påminner om något en fjortonåring skulle göra.

Och nu är vi framme i Kalmar och har ätit thai-buffé på thai silk palace med Elin och Emil. Och här hemma i deras lila lägenhet dricker vi hemmagjord mandarin/kanelkonjak och ser på film.

20120120-225411.jpg

Kommentera

