Spelkväll i Kalmar

20120121-232137.jpg
I går kväll spelade vi vad som skulle ha kunnat vara världens bästa spel, ( om det inte vore för att Emil har sett alla filmer och därför alltid vinner) ”scene it” på Xbox! det går ut på att man svarar på frågor om film, något som jag och min syster Elin har vissa problem med eftersom vi inte sett så många filmer, eller iallafall inte tillräckligt många om man jämför med killarna Pierre och Emil.
Men, kommer det bara rätt genre så går allt bra (musikalfilm, typ Grease funkar alltid).

20120121-233758.jpg
Och när vi alla tröttnat på filmspelet (främst Elin, vi andra tröttnar i princip inte) bytte vi till munchkin där allt gick åt skogen främst för mig, som fick alla förbannelser på mig.

20120121-235203.jpg
Och ännu en grej: ovanför visas en bild på glass från ben & jerry’s. Men det är inte vilken glass som helst, det är nämligen en raspberrychocolatecoconutteryfaircookiedoughchocolatefudgebrownie. En blandning som jag fick blanda själv på ben & jerry’s här i Kalmar. Jag klagade högljutt till tjejen bakom disken om att det där kan man minsann inte göra i Göteborg, men hon sa emot och påstod att det går visst.

Dock… Så finns ju problemet att man ändå måste betala typ 80 kr för att gå in på liseberg där ben&jerry’s finns. Det slipper man i Kalmar ( i och för sig måste man betala tågresan hit, vilket med sista minuten blir 167kr…. Så… )

Och utanför fönstret snöar det.

Kommentera

