Onsdagsmys

Då var det onsdag, en dag vars kväll oftast är dedicerad till glee night, men eftersom inget nytt avsnitt dök upp idag satte jag och Pierre oss och tittade på ”puss in boots” istället. Jag medger att det är en barnfilm, men kom igen, det är ju jätteroligt att Antonio Banderas pratar!

20120125-220216.jpg
Jag gjorde varsin grasshopper till oss. Laktosfri förstås.

20120125-220309.jpg
Hemköp i Kortedala hade rea på alhgrens bilar ”winter edition”. 5 kr!

Pierre tyckte att det var för bra för att vara sant och tyckte att han var tvungen att köpa dem. De var faktiskt goda.

2 thoughts on “Onsdagsmys

    • Hej!
      Normalt så är ju en grasshopper lika delar vit chokladlikör, grön pepparmintlikör och grädde. I det fallet är det bara att byta ut grädden mot en laktosfri vispgrädde. Jag brukar göra min grasshopper med laktosfri mjölk och då fylla upp så att det blir en större, och inte lika fet drink.

Kommentera

