Ett inlägg om frukosten, dagens viktigaste mål

Jag vet ju inte hur ni är när det kommer till frukostar, men jag är iallafall ganska så noga när det kommer til en särskild sak. Grönsaker!

Det verkligen måste finnas grönsaker på smörgåsar, det bara måste! Där är jag och Pierre helt olika, han brukar ofta slänga på en ostskiva och sedan kalla sig för ”klar” med sin smörgås. Frågar man varför han inte äter grönsaker får man som svar: ”Oj, den glömde jag.”

Men går han då och skär upp några gurkskivor att lägga på sin smörgås? Nej. Så då kan man ju istället börja argumentera för att han inte alls glömde, utan egentligen bara inte gillar grönsaker på sina smörgåsar.
Nu finns det säkert någon som känner att ”Vadå smörgås!? Helst ska man ju utesluta 

bröd helt för kolhydrater är dåligt!” .(Okej, det kanske det inte är någon som känner, men jag känner lite så ibland) Ja okej… Men om man råkar gilla bröd och tycker att äggröra till frukost varje morgon är äckligt och om man inte kan leva utan frukt och grönsaker? Precis.

Men vet ni vad som är min favoritfrukost, egentligen? En grapefrukt, delad i två, äten med en sked. Fantastiskt gott. Det borde alla äta. Eller iallafall alla som tycker om det.Det var ett inlägg om frukosten, dagens viktigaste mål. Det fanns en gång i tiden då jag ”inte kunde äta frukost” eftersom jag var ung och dum och smått förälskad i en kille som inte tyckte att man kunde äta på morgonen. Tack och lov lade jag av med det där.

Enligt SVT ska man äta en frukost per dag, att testa någon dag.helst på morgonen (tydligen finns det folk som äter två frukostar. Det är fel). En frukost för mig ska inte vara samma sak varje dag, utan helst ska det vara så varierat som möjligt. Tyvärr är det inte alltid man har vare sig råvaror eller fantasi nog för det, men kokaihop.se verkar ju ha några förslag… Kanske värt
Kommentera

