Fettisdagen eller semmeldagen?

20120221-223928.jpg
Idag var det fettisdagen, eller som jag hellre skulle vilja säga, eftersom jag tycker att fettisdagen låter otrevligt, semmeldagen.
Min vän Daniel började för flera veckor sedan med att äta semlor, men jag har hållit mig långt bort från alla semlor ända tills idag, när både Daniel och Moa kom på besök och bakade med mig. Moa som började äta efter lchf för några månader sedan, bakade jättefina lchf-semlor, medan jag och daniel körde med vanliga.
Jag fick till och med en fin lchf-semla, den ska jag ta och smaka imorgon. Tydligen är de mer mättande än vanliga semlor, inte så konstigt kanske, eftersom fett är mer mättande än socker.

Någon annan som bakat semlor idag?
Har alla klarat att hålla sig och låtit bli semlor fram till idag eller har ni fuskat?

One thought on “Fettisdagen eller semmeldagen?

Kommentera

