Min lilla lägenhetsträdgård

Nu vet ju inte jag hur det är med er, men jag har under lång tid (säkert flera veckor) stört mig på att min största planta i lägenheten varit väldigt dammig. För att göra det hela ännu jobbigare så är bladen gigantiska och verkar dra till sig damm som golvet under en soffa och det är ju inte så himla bra, eller hur?

Så idag tänkte jag tentaflykta en aning och se till att damma av plantan med sprayflaska och dammtrasa.

Men… till min fråga.

Är det här något man håller på med i verkligheten? Är det en vanlig grej att störa sig på plantor med dammiga blad eller är det bara jag som hatar damm?

På tal om damm, HP-Datorn jag sitter vid har också samma superkraft, därför har jag alltid en sprayflaska med skärmrengöring stående bredvid den. Nu är den flaskan mystiskt försvunnen! jag misstänker min sambo, men han nekar varje gång jag frågar var flaskan är.

I övrigt så har jag också en liten balkong/lägenhetsodling här hemma i lägenheten och idag såg jag för första gången mina små tomatplantor komma upp i mitt miniväxthus i fönstret. När det kommit upp lite mer ska jag plantera om dem i små krukor med hål (läs ”muffinsformar i aluminium som jag skurit hål i botten, för jag tänker inte åka till plantagen igen och hemköp säljer inte sånt här.)

Se hur mycket plantorna växte till dagen efter!

Följ min blogg med Bloglovin

One thought on “Min lilla lägenhetsträdgård

  1. Pingback: Det växer! « Någonstans i Göteborg

Kommentera

