Det växer!


Jag slutar aldrig att faschineras över när det växer i mina små odlingar. Igår började ju tomatplantorna titta upp, och idag har de växt något alldeles otroligt mycket. Smultronen och jordgubbarna lyser fortfarande med sin frånvaro, men någon gång ska väl de komma upp också, det gjorde de ju faktiskt förra året. Det är kanske fortfarande lite tidigt, men snart så.
Igår var första gången plantorna visade sig, iallafall och nu växer det som det knakar. Gå tillbaka och jämför så får du se själv. Fort går det. Ett minidrivhus är nog det bästa inköpet ever.


Och så en liten närbild. plantorna vattnas hittills med en sprayflaska och kommer sedan att flyttas till små krukor så att det ska gå att vattna dem underifrån.

Igår fick jag för övrigt några frön från Mamma i posten. Hon hade varit på trädgårdsmässa och hittat bredbladigt bocktörne, eller med andra ord: Gojibär! Så när jag hunnit iväg och kan köpa en ny kruka ska vi börja odla, och nästa år kanske jag får skörda mina egna gojibär. I år är det dock mitt tomatprojekt som gäller.

One thought on “Det växer!

  1. Pingback: Min lilla lägenhetsträdgård « Någonstans i Göteborg

Kommentera

