Tomaterna…

Det var ju ganska länge sedan jag skrev, men så är det. Sedan sist har balkongträdgården växt, men jag märker ju att på tredje våningen är det inte många insekter som vill komma och pollinera blommorna så att det blir bär. I smultronkrukan har jag bara sett två bär visa sig, så det där ger jag nog upp nästa år.
Tomaterna har jag nästan gett upp hoppet om många många gånger, men plötsligt för någon dag sedan såg jag. BÄR! Ja, eller tomater då.
Gröna små tomater än så länge, men till slut blir de väl röda? Eller?
Jag antar att vi får se.

20120731-161558.jpg
Så här ser iallafall de små underverken ut.

På tal om vår lilla katt, så har hon nu varit hos oss i tre månader, och pierre tål henne fortfarande. Idag har hon varit ute och spatserat på balkongräcket, nu när vi ökat säkerheten där ute och äntligen satt upp ett nät. Därför är hon nu jättetrött och ligger och vilar.

20120731-161953.jpg
Längst upp i klösträdet är hennes favoritplats.

Kommentera

