Hemma i Göteborg är det kallt!

I söndags kom vi tillbaka till Göteborg från Marseille, och under de första dagarna kände jag som att jag höll på att frysa ihjäl. Det var liksom alltid kallt. Tack och lov vande sig kroppen efter ett tag, men åh vad jag saknar sommaren…
Vi var förresten uppe på Notre-Dame de la garde på söndagen innan hemresan. Vi tog en proppfull buss 60 upp på Marseilles högsta naturliga punkt där det var fullt med turister i värmen.

20120922-114044.jpg
Vi var dock inte jätteintresserade av kyrkan, även om den var fin.

20120922-114235.jpg
Utsikten var dock fantastisk. Man såg ALLT!

Sedan tog vi ännu en sväng till stranden innan det var dags att åka till tågstationen och ta bussen till flygplatsen. (Dessutom hann vi med ännu ett stopp på Frozen yoghurt-cafét där biträdet sa att kanske kommer de utöka verksamheten till Sverige en vacker dag).
Yasda var för övrigt glad när vi kom och hämtade henne, och de första dagarna var hon väldigt pratglad. Nu verkar hon dock ha förstått att vi är hemma för att stanna ett tag.

Igår köpte jag förresten nya kuddar till sovrummet. Bara två eftersom jag ville vara säker på att de fungerade, och jag tror nog faktiskt att jag kan dra iväg till stan och köpa två till.

20120922-114738.jpg

Kommentera

