En examen på posten

Häromdagen kom det en fin folder från Göteborgs universitet hem i brevlådan. Foldern är ju utstansad på pappret så det var en aning svårt att fånga på bild. Men visst syns det vad det står?

Ja, vad innehöll den då? undrar du.

Jo, i den låg mitt examensbevis som jag väntat på sedan i somras. Äntligen är det klart, alltså! Efter att ha tittat lite på det så ser jag att jag kunde ha varit en aning smartare när jag valde kurserna som syns i den, eftersom flera av mina bättre kurser nu hamnade utanför examen, men vem vet, kanske kan jag använda de poängen en annan dag.

Såhär såg det ut. Plus förstås att mina sista siffror syns på pappret jag har, men jag kände att dem kan jag ju kanske hålla för mig själv. Eller hur? Man vet ju aldrig.

Och Yasda då?

Hon brydde sig inte nämnvärt, utan låg kvar under soffan och kramade om sin tass medan hon sov vidare. Det är nämligen det hon helst gör när posten kommer. Nu tänkte jag göra mig redo att åka iväg till jobbet, för ikväll är det ett sent kvällspass som gäller på hotellet.

Kommentera

