En födelsedag för Pierre

I helgen, eller för att vara mer exakt: I fredags fyllde Pierre år. Han hade pratat om en smörgåstårta i flera veckor, och jag hade varenda gång slagit ner förslaget med att det inte var en riktig tårta och jag tänkte minsann inte göra en sådan. Nu kanske ni tror att det hela var en del av en gigantisk scheme mot Pierre och att jag visst tänkte göra en smörgåstårta till honom på hans födelsedag, men att han inte skulle få veta om det.

Så var det inte.

Jag var fast besluten vid att inte göra en smörgåstårta, mest för att jag inte hade en aning om hur man gjorde. Tyvärr kunde jag inte komma på någon annan tårta att göra. Och sen var det plötsligt den 8:e november(dagen innan hans födelsedag) och då måste man ju ha bestämt sig.

Så det blev en smörgåstårta…

Och det var ju faktiskt inte så svårt alls att göra. Jag använde mig av det här receptet (för att ett recept som ligger på ”smörgåstårta.com” måste ju vara bra.) och titta så fint det blev. Såhär såg det ut när allt var färdigt, precis innan Pierre kom hem, (bilden finns också på min instagram, så kvaliteten är inte systemkamera direkt)

Den var väl ganska fin?

Själv är jag väldigt nöjd med dekorationerna. Det är nästan så att jag ser en karriär som kallskänka i min framtid (men  förmodligen inte).

Några dagar tidigare hade jag för övrigt fått blommor av Pierre, utan någon särskilt anledning. Och eftersom jag älskar blommor så får de komma med på bild, även om det egentligen inte hör till historien. Mest var jag glad över att äntligen få använda min fina gröna vas igen.

Även Yasda var på bra humör, även om hon inte fick smaka på smörgåstårtan. (Okej, hon fick faktiskt erbjudande om en räka, men vår katt gillar uppenbarligen inte skaldjur.) Istället satte hon sig i husses knä när vi ätit klart och hoppades på att bli klappad.

Kommentera

