En liten julgran i Kortedala

Jag har egentligen aldrig varit sådär jättemycket för julpynt, mest för att det hemma hos mina föräldrar innebar så mycket jobb när allt skulle bort igen. Och så den där granen! Vi hade nästan alltid så kallade

hörngranar

. Ni vet de där granarna som bara funkade att stå i hörn eftersom de var glesa på ena sidan? Sådana hade vi. Och så barrade de något alldeles otroligt.
Hur som helst, tillbaks till ämnet:
Pierre tycker inte alls om julpynt, och det har gjort att min inställning ändrats en aning. Jag är inte redo att slänga på några julröda bordsdukar eller hänga mistelgröna gardiner med jultomtar på, men något litet tycker jag är trevligt, en adventsljustake eller två och en julstjärna kanske. Men tydligen har Pierre något emot julstjärnor, så jag fick köpa ett lysande klot förra året istället. Och så rumsgranen, som faktiskt Pierre köpte själv i januari då den var på rea. Han tyckte det var coolt med en gran och tänkte väl inte på att den skulle kläs om till julgran några månader senare. Trots det sa han inte ens emot när jag köpte julgranskulor för några veckor sedan och tyckte till och med att det var fint när jag klädde granen. Jag tycker dock att det ser lite tamt ut med bara kulor… Undrar om han kommer säga emot om jag skaffar lite tärneglitter och hänger runt?

Såhär fin är vår gran nu i alla fall. När jag piggnat till efter veckans resa till La Palma ska jag skaffa lite glitter.

20121207-235732.jpg

Och resan till La Palma ska jag återkomma till. Lite senare.

Kommentera

