Snö!

Snö.
Vad ska man säga om snö?
Precis när vi skulle hem från La Palma i onsdags så hörde de av sig från Fritidsresor och berättade att det var ett snökaos på gång i Sverige som stoppade flygplan. Vi skulle bli minst två timmar sena till sverige alltså (vi blev 3,5 timmar sena) .
Och med det insåg jag att vi inte heller denna gången skulle slippa snö i Sverige. Jag hoppas varje år…

20121209-134109.jpg
Yasda verkar dock gilla snö. Hon är lite osäker i början, men jag tror att det handlar mest om kylan. I tre dagar har jag öppnat balkongdörren för henne, och då har hon vänt i dörren, utan att ens gå ut. Idag tyckte jag att jag skulle hjälpa till lite, och lyfte ut henne på balkonggolvet. Där stod hon en stund, och jag var helt säker på att hon när som helst springer in igen. Icke!
Hon hoppade upp på sitt vanliga utkiksställe på stolen och började sedan jaga snön som föll ner. Sedan fick det dock vara nog. Det blev visst lite kallt om tassarna och det var dags att springa in till den varma sköna mattan igen.

20121209-134143.jpg
Nytt besök imorgon igen?

One thought on “Snö!

Kommentera

